Weer thuis - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Nico en Paul op de Panic - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Nico en Paul op de Panic - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Nico en Paul

Blijf op de hoogte en volg Nico en Paul

02 Augustus 2008 | Nederland, Meppel

Beste mensen,

We zijn er weer, na ruim 2600 zeemijlen te hebben afgelegd. We zijn op de kop af 3 maanden weg geweest. In die tijd hebben we contact onderhouden met het thuisfront via onze weblog. Samen hebben we veel lol gehad in het schrijven van deze berichten, maar meer nog in de vele reacties die we daarop hebben gehad. Verder zijn we er wel achter gekomen dat mail, MSN, sms en telefoon voor de huidige reiziger erg belangrijk is en de draadloze netwerken waren echt onze life-line.

Verder vinden wij de aandacht die de pers aan onze reis geschonken heeft echt super! We hopen dan ook dat ons sponsordoel nog een extra impuls krijgt met de laatste berichten die de kranten en radio aan onze binnenkomst gaat besteden.

We hebben een prachtige en onvergetelijke reis gemaakt. In die tijd hebben we 61 verschillende havens aangedaan. Een dikke 500 liter diesel verstookt, onze acculader opgeblazen, 4 liter smeerolie in de motor gegooid, 9 cervelaatworsten geconsumeerd, een touw in de schroef gehad. De zee geeft en de zee neemt. Ze heeft ons een heel bijzondere ervaring gegeven en daarvoor eigenlijk alleen maar de bril van Paul en de koffiebeker van Nico genomen.

We hebben onderweg veel zon gehad, zoals onze koppen wel laten zien. Verder hebben we gevaren in dichte mist, met windstilte en regen. We hebben in daverend onweer gevaren en langs scherpe rotsen en ondiepe zandbanken. We hebben in storm en hoge golven gevaren, en prijzen ons dan ook gelukkig dat we alleen met wat blauwe plekken en stijve spieren hier weer in Meppel met mooi weer hebben kunnen aanmeren.

Bij het afscheid op 1 mei stonden vele van jullie op de kade om ons uit te zwaaien en we vinden het prachtig dat er bij onze thuiskomst weer zo veel mensen op de kade staan om ons in te halen. Dit is niet het moment om alle verhalen te vertellen die we van zee meenemen. Op 23 augustus willen wij jullie op de Eikepage 1 in Meppel (bij Nico thuis) graag onze foto's laten zien en onze aangedikte verhalen vertellen.

Jullie allemaal hartstikke bedankt voor alle aandacht, mails, reacties en jullie aanwezigheid op de kade. Tot 23 augustus!

• 04 Augustus 2008 - 20:47

Lucy:

De allerlaatste reactie
    Welke eland heeft er aan moeten geloven??????

• 05 Augustus 2008 - 11:20

Alberta:

Heerlijk dat jullie weer thuis zijn!

• 15 Augustus 2008 - 09:42

Fokke:

Dag Nico,
    Ben onder de indruk van jullie reis.
    Knap dat je/ jullie het hebben gehaald. En nu maar zien dat je je zeevbenen kwijtraakt en weer "gewoon" aan het werk gaat. Een lastig proces zo kan ik je verzekeren.
    Gefeliciteerd met het resultaat.

Nico en Paul

Deze zomer zeilen Nico Knotters en Paul Taal naar St Petersburg in Rusland met hun 9,5 meter lange zeilboot. Met deze reis brengen ze geld bij elkaar voor de Stichting Rusland Kinderhulp Dit is de planning: We hebben gepland dat we circa 200 zeemijl per week af gaan leggen. Met deze planning zullen we de onderstaande plaatsen bereiken op de volgende data: Plaats datum afstand Meppel vertrek op 01 mei 0 Nm Lauwersoog 12 mei 120 Nm Kielerkanaal 14 mei 330 Nm Kopenhagen 19 mei 503 Nm Kanal Sund 26 mei 703 Nm Gotland 02 juni 823 Nm Venspils 05 juni 916 Nm Talin 09 juni 1116 Nm St Petersburg 16 juni 1300 Nm Helsinki 23 juni 1456 Nm Hanko 27 juni 1526 Nm Aland island 30 juni 1616 Nm Stockholm 04 juli 1716 Nm Norrkoping 07 juli 1816 Nm Gotenborg 14 juli 2016 Nm Hansholm 18 juli 2146 Nm esbjerg 21 juli 2276 Nm Helgoland 25 juli 2366 Nm Vlieland 28 juli 2491 Nm Meppel 04 aug 2571 Nm Uiteraart wordt de planning door weer en wind beinvloed en naar het eind toe steeds onzekerder

Actief sinds 02 Feb. 2008